Eind november ben ik ongeveer een week bezig geweest met een zogenaamde game jam. Dit was zo gedaan dat ik kon omgaan met snelle deadlines. Aan de hand daarvan heb ik samen met begeleider Babs een Plan van Aanpak gemaakt met belangrijke stappen tot het eind product. De game heb ik grotendeels alleen gemaakt met Game Maker als game programma om alles op te bouwen om een heel simpele spel te maken wat realistisch is binnen een week de tijd.
Het idee was een overlevingsdoolhof game met Pac-Man als inspiratie. Om de game te kunnen plannen bestond het project uit verschillende stappen. Het begint eerst met documentatie en onderzoeksfase (Concept / Schetsen maken, inspiratie, concurrentie en doelgroep), vervolgens het prototype fase (functionaliteiten maken zonder grafische ontwerpen), daarna uitwerkingsfase (grafische ontwerpen uitwerken en programmeren) en als laatste en belangrijkste stap de game testen.
Aan het eind van de project heb ik aan Jeroen gevraagd of hij een aantal muziek stukken voor mijn game wilde gaan maken. Hij vond het ontzettend leuk om deel te nemen aan mijn project! Met een uitleg wat de game is en wat de muziek richting is kon Jeroen er zeker wat mee en werd meer geïnteresseerd in de achtergrond van het idee!
Jeroen heeft in totaal 5 muziek stukken gemaakt zodat ik een keuze kon maken welke ik wilde gaan gebruiken. Het eindresultaat met muziek maakt het spel meer levend en ik ben zelf trots op mijn spel en werd goed ontvangen door begeleiders en deelnemers!
Screenshot van Maze Madness