Ik (Gerlinde) heb de afgelopen maanden gewerkt aan een mini-RPG game in Godot. De game heet Blob en het doel van het spelletje is om het slijm van Blob weer gekleurd te krijgen. Dit doe je door muntjes te verzamelen en alle verschillende kleuren te kopen bij de andere Blobs.
Dit spel is mijn eerste eigen project in Godot. Godot is een game engine waarmee je games kan programmeren. Ondanks dat ik totaal geen gamer ben, had ik toch gekozen om met het programmeren van een spelletje te beginnen. Ik wilde namelijk graag het concept van object georiënteerd programmeren beter gaan begrijpen en daarnaast wilde ik ook mijn algemene programmeervaardigheden verbeteren. Het programmeren van Blob heeft mij hier goed mee geholpen, omdat een game gelijk een visueel resultaat oplevert. Daarmee kon ik precies zien of mijn script overeenkwam met wat ik had bedacht en doordat de verschillende objecten bijna allemaal te zien zijn of intuïtief samenhangen met elkaar, werd het voor mij ineens logischer hoe OOP in elkaar steekt en hoe je dat slim kan gebruiken.